10 irritante dingen aan webshops

Natuurlijk boffen we heel erg met een tijdperk waar je gewoon dingen kunt bestellen zonder de deur uit te hoeven. Toch zijn er een aantal dingetjes van webshops die we gewoon irritant vinden. Ik deze post behandel ik de irritantste dingen.

  1. (hoge) verzendkosten.

Je hebt je winkel mandje vol gestampt met producten en dan komen er nog verzendkosten bij. Ik vindt dit vooral vervelend als ik maar een product wil kopen. Natuurlijk is het logisch dat er verzendkosten bij maar toch blijft het een beetje irritant.

2. Verkeerde maten

Dit heb ik best wel vaak met kleding. Soms klopt de maat en maattabel totaal niet. Super jammer. Je kan natuurlijk niet via internet kijken hoe de maten vallen en dat je misschien een maatje groter of kleiner nodig hebt. Wat ook irritant is als websites er helemaal geen maat tabel bij zetten.

3. Out of stock

Je ziet een item op de homepage van de website die je graag wilt en als je er op klikt zie je dat het item uitverkocht is. Zo vervelend. Laat het dan niet op de website staan zou ik zeggen.

Afbeeldingsresultaat voor out of stock

4. Items die in het echt veel minder leuk zijn

Ehhh ik dacht echt dat dit shirtje niet zo kort was… Je kunt op de website natuurlijk alleen maar naar een foto kijken. Je zult nooit precies weten hoe dit bepaalde item er in het echt zal uitzien. Daarvoor moet je toch echt naar een fysieke winkel.

5. Het gedoe wat retourneren heet

Het komt dus wel eens voor dat ik de verkeerde maat krijg, dat het item veel minder leuk was in het echt of dat ik toch bedenk dat ik het item eigenlijk niet echt nodig heb of wil. Dan moet je het gedoe doen wat retourneren heet. Je moet het dan helemaal opsturen of terugbrengen naar een winkel. En ja ik ben lui dus dit is niet mijn favoriete bezigheid. Soms sta je ook super lang in de winkel en moet je een mega lijst invullen.

6. Je wilt het gelijk hebben

Als ik iets koop wil ik het altijd gelijk hebben. Helaas is dat natuurlijk niet mogelijk bij een webshop. Het is er meestal op zijn vroegst de volgende dag pas. En dat ligt natuurlijk ook aan de webshop en welke soort verzending je kiest.

Afbeeldingsresultaat voor credit card

7. Niet kunnen betalen

Dit is misschien een beetje een raar punt. Niet kunnen betalen? Heb je geen geld dan haha? Nee ik bedoel hiermee de webshops waar je niet met ideal en paypal kunt betalen. Alleen met credit card. Ik wil heel graag op amazon bestellen, maar helaas…

8. Kleine lettertjes 

Van die slimme nieuwsbrieven die je dan blij gaan maken met eigenlijk helemaal niets. Dan krijg je bijvoorbeeld een kortingscode toegestuurd van gratis verzendkosten. Dan ben je blij en vul je je winkelmandje, blijkt het alleen te gelden als je meer dan 75 euro uitgeeft…

Wat vind jij het irritante van webshops?

FacebookInstagramBloglovinTwitter. 

 

 

You may also like

1 reactie

Geef een reactie