Lifestyle

Review nitendo switch – De multifunctionele gameconsole uitgetest!

Review nitendo switch

Ik ben al een tijdje in het bezit van de Nitendo switch, dit was een cadeautje voor mij. Ik twijfelde al steeds of ik de Nitendo switch zelf wilde aanschaffen maar ik wist het steeds niet zeker. In deze review deel ik mijn mening over de Nitendo switch. Lees je mee?

Review Nitendo switch

De nitendo switch kan ik het beste omschrijven als een multifunctionele console. Je kunt de nitendo switch namelijk op verschillende manieren besturen. Je kunt het gebruiken als console door hem op tv aan te sluiten maar je kunt deze ook gebruiken als handheld. Dit is eigenlijk het meest uniek punt aan de switch. Een playstation kan je bijvoorbeeld niet meenemen (tenzij je hem op een tv kan aansluiten) terwijl je de switch heel gemakkelijk mee kunt nemen.

Review nitendo switch

Gameplay

Het meest fijne aan de switch vind ik inderdaad de gameplay. Je kunt per game beslissen hoe je game wilt bespelen.

Je kunt de switch als handheld gebruiken door de twee controllers op de switch te klikken. Dan kun je de switch gebruiken als een soort van grote DS. Dat is handig bij spellen zoals Pokemon. Dat is een spel wat niet handig werkt met een controller en fijn speelt bij hand held. Daarnaast kun je ook de controllers eraf halen en de switch gebruiken als beeldscherm. Dat is erg handig aangezien je de switch hierdoor mee kunt nemen en niet perse een beeldscherm nodig hebt om de switch te gebruiken.

De switch kun je ook gewoon op de TV gebruiken. Van handheld naar de TV switchen is erg handig. De behuizing sluit je namelijk aan de TV en daar zet je het tabblad aan. Als je de tabblad eruit haalt kun je hem gebruiken als handheld. Je kunt via de tv de controllers gebruiken als losse controllers en als een echt controller. Dit doe je door controller in de behuizing van de controller te stoppen.

Review nitendo switch

Spellen

Het enige nadeel van de Nitendo Switch is dat er nog niet zoveel spellen zijn. Er zijn wel wat oudere spellen verkrijgbaar maar er komen naar mijn mening maar weinig nieuwe spellen uit. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de DS en Wii heb je in vergelijking voor de switch erg weinig goede spellen.

Mijn favoriete spellen voor de Nitendo switch zijn tot nu toe Let’s go pikachu en Mario Oddessey. Sowieso vind ik Pokemon spellen altijd erg leuk. Dit is een remake van Pokemon Yellow, dus extra leuk dat het er nu zo modern uit ziet. Mario Oddessey is een spel waar je een rondreis maakt door de wereld. Ook erg leuk!

Ik had eigenlijk gehoopt dat er wat meer party games beschikbaar zouden zijn voor de Switch. Nu speel ik wel eens Mario party (een bordspel met mini games) en mario kart. Ik mis wel meer party games zoals je bij de wii had. Je had bijvoorbeeld op de wii de spellen wii sport en wii party wat altijd super leuk was.

Review nitendo switch

Conclusie

Ik vind de nitendo switch een erg leuke game console. Het fijne aan de game console is de multifunctionele functie waardoor je hem niet perse op de tv hoeft te gebruiken. Voor games zoals pokemon is die ideaal om hem als handheld te gebruiken. Wanneer je een partygame speelt kun je hem dan op de TV aansluiten of meenemen naar iemand. Het enige minpuntje vind ik dat er niet heel veel spellen voor verkrijgbaar is in vergelijking tot andere Nitendo consoles zoals de DS en Wii. Ik hoop dat dit nog komt, dan ben ik helemaal tevreden! De nitendo switch is onder andere te koop bij media markt voor 319 euro.

Heb jij wel eens gespeeld met de Nitendo Switch?